Levering/Betaling
Levering
Bij bestellingen van € 49,99 of meer wordt je bestelling gratis verzonden binnen Nederland.
Zit jouw bestedingsbedrag onder € 49,99, dan geldt € 5,95 voor verzending via DHL.
Heb je een kortingscode en is daardoor het besteedde bedrag onder € 49,99 dan worden er wel verzendkosten gerekend.
Binnen 1 tot 3 werkdagen wordt je bestelling verzonden, zodra wij het pakket bij DHL aangemeld hebben krijg je van ons een track & trace code om de zending in de gaten te kunnen houden.
Zodra wij het pakket aan DHL overgedragen hebben, hebben wij geen invloed meer op de bezorging.
Mocht er tijdens het betaalproces iets misgaan dan kunt je ons een mail sturen (info@hippe-dingen.nl) of bellen via 0575-543727 (ma. 13:00 - 17:30, di. t/m vr van 10:00 - 17:30, za 10:00 - 17:00). Wij zorgen er voor dat je bestelling dan op de juiste wijze wordt verwerkt.
Het kan zijn dat je, nadat wij het pakketje hebben verzonden, van gedachten veranderd bent en het pakketje wil annuleren. In dit geval kan je het beste het pakketje accepteren en weer via ons retourportaal retourneren, de kosten hiervoor zijn € 4,95. Weiger je het pakketje aan de deur dan zijn de retourkosten á € 12,50 voor je eigen rekening en zullen wij dit bedrag in mindering brengen wanneer wij het pakket retour ontvangen.
Verzending naar buitenland binnen Europa
Voor elke bestelling naar het buitenland rekenen wij verzendkosten, dit verschilt per land, de verzendkosten worden bij het afrekenproces weergegeven.
In principe kan je via Ideal of creditcard betalen vanuit België en Duitsland.
Mocht je bank bij het afrekenproces er niet tussen staan, volg dan onderstaande procedure.
Bestellingen voor het buitenland ontvangen wij per email (info@hippe-dingen.nl), je krijgt binnen 24 uur een email van ons met het totaal bedrag en onze bankgegevens, zodra wij je betaling ontvangen hebben versturen wij het pakket via PostNL. Zodra wij het pakket hebben overgedragen aan PostNL, hebben wij geen invloed meer op de bezorging. PostNL hanteert 3 tot 5 werkdagen voor verzending naar het buitenland. Verzendkosten zijn afhankelijk van de omvang en het gewicht van het pakket en bepalen wij per bestelling.
Betaalmogelijkheden
Je kunt via ideal, creditcard of vooraf overmaken betalen.
Ideal:
Deze optie is de standaard betaalmethode op onze webshop. Tijdens het afrekenen kun je jouw bank kiezen en word je doorgeleid naar je eigen bank waar de betaalopdracht klaar staat en je veilig kunt betalen. Het bedrag wordt direct van je rekening afgeschreven en wij worden geïnformeerd dat de bestelling betaald is. De bestelling wordt dan binnen 1 tot 3 werkdagen verzonden.
Creditcard:
Tijdens het afrekenen kun je de optie creditcard kiezen. Je vult je kaartnummer, naam en vervaldatum in en je betaalt eenvoudig met creditcard. Het bedrag wordt direct van je creditcardrekening afgeschreven en wij worden geïnformeerd dat de bestelling betaald is. De bestelling wordt dan binnen 1 tot 3 werkdagen verzonden.
Vooraf overmaken:
Je wilt één of meerdere artikelen aanschaffen via onze webshop maar bent niet in de gelegenheid om met ideal te betalen? (I.v.m. de drukte is deze betaaloptie niet mogelijk in de uitverkoopperiode).
Stuur een email naar info@hippe-dingen.nl met daarin welke artikelen je wil bestellen, wij sturen je dezelfde dag (met uitzondering van het weekend) een email met onze betaalgegevens.
Zodra wij de betaling ontvangen hebben versturen wij de bestelling. Let op: in verband met de overboeking kan dit tot 3 werkdagen duren.
Ophalen in de winkel kan ook, bel ons op 0575-543727 (ma. 13:00 - 17:30, di. t/m vr 10:00 - 17:30, za 10:00 - 17:00) of stuur een email naar info@hippe-dingen.nl met daarin welke artikelen je wilt reserveren.
Wij reserveren maximaal 1 week de artikelen voor je.
Tijdens uitverkoopacties is het wegens drukte helaas is het niet mogelijk om artikelen met korting af te halen in de winkel.
Artikelen en Voorraad
Dankzij de directe koppeling met onze winkelvoorraad kunnen wij je meteen bij de aankoop van je producten de status van de artikelen vertellen.
Tijdens grote drukte op de webshop en in de winkel kan het voorkomen dat er gelijktijdig hetzelfde artikel verkocht wordt. Mocht dit bij een van de door jouw bestelde artikelen het geval zijn, dan nemen wij direct contact met je op.
Hartelijk dank voor je begrip!
Garantie
Wij houden ons aan de Europese regelgeving over garantie op webshopaankopen.
Europese richtlijn
Op 1 mei 2003 is de wet Koop en Garanties ingetreden. De wet is het eerste begin van de implementatie van de Europese richtlijn voor Consumentenbescherming en heeft veel positieve gevolgen voor het kopen van een product en de garantie die u daarbij krijgt.
Zo krijgt u meer zekerheid dan eerst het geval was. De consument geniet in alle landen van de Europes Unie ongeveer dezelfde bescherming.
Consumentengoederen
De nieuwe wet geldt alleen voor consumentengoederen. Hieronder wordt verstaan alle roerende goederen en speciaal voor u op maatgemaakte artikelen. Dus wasmachines, televisies, maatkostuums en kunstgebitten vallen onder de werking van de nieuwe wet. Ook de uitvoering van een door uzelf ontworpen keuken (die speciaal voor u wordt gemaakt) of het laten leggen van een parketvloer wordt gezien als een product.
Niet onder de definitie van consumentengoederen vallen onroerende goederen en diensten. Het boeken van een reis, het afsluiten van een verzekering, uw haar laten knippen, het bezoeken van een arts en het laten verbouwen van uw huis vallen dus niet onder de beschermende werking van de nieuwe wet.
U moet dus goed weten of u een consumentengoed heeft gekocht.
Rechten
Sinds 1 mei 2003 kunt u een product dat niet voldoet aan de verwachtingen die u er redelijkerwijs van mocht hebben, binnen een half jaar na aankoop terugbrengen naar de winkelier. U dient in alle gevallen wel binnen 2 maanden na constatering van het gebrek contact op te nemen met de winkelier. Van de verkoper kunt u één van de onderstaande punten eisen:
1. Dat de verkoper het ontbrekende alsnog levert.
2. Dat het product wordt hersteld of vervangen.
3. Dat de verkoper een gedeelte van de verkoopprijs aan u terugbetaalt.
4. Dat de koopovereenkomst wordt ontbonden.
Bewijslast
Als een nieuw product binnen een half jaar een gebrek vertoont, mag u ervan uitgaan dat dat gebrek er al was toen u het product kocht. Als de verkoper het hier niet mee eens is, ligt de bewijslast bij hem. Hij moet aan kunnen tonen dat het gebrek niet aanwezig was toen u het product kocht.
Wanneer hij dit bewijs niet kan leveren, dan moet hij het gebrek kosteloos repareren of u een nieuw exemplaar geven. De wettelijke garantie is dan van toepassing.
Wettelijke garantie en fabrieksgarantie
Wettelijke garantie geldt altijd, voor alle bovenstaand omschreven consumentengoederen. Daarnaast wordt er vaak een fabrieksgarantie afgegeven. U moet dit eigenlijk zien als een extra garantie, hoewel deze garantie wel heel vaak gegeven wordt en bijna standaard lijkt. Aangezien u als consument geen koop sluit met de fabrikant maar met de verkoper, kan de fabrikant allerlei beperkingen stellen aan de fabrieksgarantie. Meestal is de fabrieksgarantie echter iets uitgebreider dan de wettelijke garantie, maar dat verschilt dus per producent. De verkoper moet zich aan beide houden. Na het verstrijken van de garantietermijn kunt u nog steeds verlangen dat de leverancier een gebrek herstelt of u een nieuw exemplaar geeft. En dit kan na de wettelijke garantie van een half jaar, maar ook na het aflopen van de fabrieksgarantie die u bij veel producten krijgt.
Na het verstrijken van beide soorten garantie bent u degene die moet bewijzen dat het gebrek bij normaal gebruik ontstaan is. De bewijslast ligt dan dus bij u als consument.
Voorbeeld 1: U koopt een product en na drie maanden gaat het stuk. Vanaf dit moment heeft u nog twee maanden de tijd om contact op te nemen met de winkelier. U neemt dus contact op en legt uit wat er aan de hand is. Waarschijnlijk lost de winkelier het direct voor u op. Hij geeft u een nieuw exemplaar, geeft u uw geld terug of repareert het product kosteloos. Doet hij dit niet en komt u er niet uit met de winkelier, dan moet u hem op zijn plichten wijzen en hem duidelijk maken wat u van hem eist. Het is het beste om dit via een aangetekende brief te doen.
Op deze manier staat u in uw recht. Want in dit geval is het aan de verkoper om te bewijzen dat het defect niet aanwezig was toen u het product kocht. En u heeft netjes volgens de regels gehandeld, dus u staat sterk.
Voorbeeld 2: U koopt een product en na zes maanden en twee weken gaat het stuk. Nadat u dit ontdekt heeft gaat u gewoon door met gebruiken van het product, of u laat het links liggen. Het defect wordt nog wat erger. Vier maanden later bedenkt u dat het defect toch eigenlijk wel vervelend is en u neemt contact op met de winkelier. De winkelier biedt u geen oplossing aan. U legt hem mondeling uit wat zijn plichten zijn en wat u van hem eist.
U begrijpt dat u op deze manier lastig uw gelijk kunt behalen. De bewijslast ligt nu namelijk bij u, omdat de wettelijke garantie van 6 maanden voorbij is. Bovendien heeft u niet zwart-op-wit staan dat u samen met de winkelier geprobeerd heeft een oplossing te vinden. Hierdoor staat u niet sterk. Als de fabrieksgarantie nog wel geldig is, dan is het natuurlijk een ander verhaal.
Overige punten bij garantie
Extra punten waar u goed op moet letten bij garantie zijn:
- De verkoper kan u extra garanties geven, naast de wettelijke rechten die u sowieso heeft. Deze extra garantie verandert echter helemaal niets aan deze wettelijke rechten. Als er in de garantie staat dat uw aangeschafte product gedurende één jaar na de koop gratis wordt gerepareerd, dan betekent dat niet dat u geen recht meer heeft op vervanging van het product. U mag gewoon om een ander exemplaar vragen.
- Het komt vaak voor dat verkopers een extra garantie bieden in de vorm van een service-verzekering. U moet goed overwegen wat de "extra's" hiervan precies zijn, want het kan goed zijn dat deze verzekering helemaal niet zoveel meer biedt dan de wettelijke rechten die u altijd heeft.
- in de garantie moet u duidelijk kunnen lezen wat uw rechten zijn. Verder moet de naam en het adres van de verkoper zijn vermeld, evenals de duur van de garantie en het gebied wat deze omvat.
Hippe Dingen wijst u ook graag op een handige website van de Consumentenautoriteit, de Nederlandse Mededingingsautoriteit (NMa) en de Onafhankelijke Post en Telecommunicatie Autoriteit (Opta). Het adres van deze site is: www.consuwijzer.nl.
Deze webpagina bevat alle informatie die u nodig heeft bij vragen en problemen omtrent garantie. U vindt er een overzicht van uw rechten en plichten als consument, makkelijke tips voor het schrijven van brieven en adresgegevens van allerlei geschillencommissies.